Fogágybetegség kezelése

A meglazult fogak, ínyvisszahúzódás, csontpusztulás akár idősebb, akár fiatal korban is ijesztő lehet.  A fogágybetegséget könnyebb megelőzni, mint gyógyítani. A folyamat a legtöbb esetben úgy indul, hogy a fogakon lepedék, majd ebből kialakuló fogkő halmozódik fel. Ez egy gyulladást okoz, és amíg nem távolítják el (fogkő-eltávolítás) egy folyamatos gyulladást tart fent a fog és az íny találkozásánál. A gyulladás következtében kis zsebek/ tasakok képződnek a fog és az íny között, amelyek aztán már otthoni szájápolással nem tisztíthatóak. A tasakokban lévő baktériumok aztán a fogat tartó csontot is elkezdik pusztítani, aminek következtében a fog először meglazul, aztán kiesik.

A fogorvosok által 6 havonta javasolt kontroll vizsgálat a fogágybetegség megelőzésében azért olyan nagy jelentőségű, mert a fogkő-eltávolítással ez az egész folyamat csírájában elfojtható: mielőtt még a csontpusztulás elindulna.

Természetesen ha már a folyamat elindult, attól függően, hogy Ön mikor fordul szakemberhez, van lehetőség a gyógyításra. Sajnos vannak olyan előrehaladott esetek, amikor már nem lehet   a fogat/fogakat stabilizálni.

A kettő között vannak azok az esetek, amikor a fogak már meglazultak, de a parodontológus szakorvos szakértelmének és különböző speciális kezeléseknek köszönhetően a fogak körüli gyulladás megszüntethető, az elveszített csont-, ínyszövetek pótolhatóak. A tasakok kitisztításához ún. zárt vagy nyitott kürettálás, a szövetek pótlására csontpótló anyagok, membránokkal vezérelt csontregenerációs műtétek  ill. az ínyplasztikák a lehetséges megoldások.

Bastion Healthcare Fogászat

e-mail: info@bastionhc.com